TVCOM.pl, czyli strzał w dziesiątkę

09.05.21Utworzono
/uploads/assets/3399/maciej-tvcom2.jfif
Jak ten czas leci! To już czterdziesty miesiąc współpracy STATSCORE Futsal Ekstraklasy z TVCOM.pl, dzięki której kibice obejrzeli... no właśnie: ile meczów? Około pięciuset. - Współpraca z TVCOM.pl to strzał w dziesiątkę - ocenia Maciej Karczyński, prezes spółki STATSCORE Futsal Ekstraklasa.

Karczyński umowę o współpracy z poznańską telewizją TVCOM.pl podpisał w styczniu 2018 roku (na zdjęciu z prezesem TVcom, Zbigniewem Stępniakiem). Ogromnym plusem była bezpłatność transmisji - każdy mógł i nadal może bez żadnych ograniczeń obejrzeć dowolny, transmitowany, mecz.

 

Po wielu miesiącach współpracy ciężko znaleźć kibica, który nie wiedziałby, że może obejrzeć mecze naszej ligi w TVCOM.pl. Zwłaszcza, że o możliwościach transmisji informują chociażby media - jak np. Super Express, partner STATSCORE Futsal Ekstraklasy.

 

I tych transmitowanych meczów uzbierało się od lutego 2018 roku około pięciuset.

 

- Współpraca z TVCOM.pl zrodziła się w związku z obowiązkiem nagrywania przez kluby meczów na potrzeby Polskiego Związku Piłki Nożnej - wspomina Karczyński. - Wtedy pomyślałem sobie, że czemu od razu nie pokazywać tego na żywo w Internecie, skoro i tak każdy klub to nagrywa. Pomysł okazał się trudniejszy do zrealizowania, ale szukając partnera na rynku natknąłem się na sympatycznych przedstawicieli TVCOM.pl.

 

- Cieszymy się z tej współpracy - mówi Zbigniew Stępniak, prezes zarządu TVCOM.pl. - Okres, przez który działamy razem oraz liczba pokazanych meczów świadczy o tym, że nie brakuje osób, które chętnie oglądają spotkania. Mecze STATSCORE Futsal Ekstraklasy na dobre zagościły w planie transmisji na TVCOM razem z meczami koszykówki i piłki nożnej. Bardzo dobry kontakt z panem Maciejem Karczyńskim oraz panem Januszem Leykiem powoduje, że wszystkie bieżące sprawy związane z przebiegiem rozgrywek i zmianami w terminarzu są sprawnie załatwiane. Chcielibyśmy kontynuować współpracę w nadchodzących latach, by zrealizować kolejny etap wieloletniego planu.

 

- Ponad 3-letnia współpraca z Futsal Ekstraklasą pozwoliła nam na nowo odkryć tę dyscyplinę sportu oraz poznać osoby, które tworzą te rozgrywki - dodaje Jan Kowalewicz, Menedżer Rozwoju w TVCOM.pl. - To dzięki konsekwentnemu zarządzaniu przez spółkę Futsal Ekstraklasa, organicznej pracy pasjonatów w klubach oraz firm współpracujących przy produkcji sygnału, można w dowolnym zakątku świata oglądać najlepszy polski futsal. Został zbudowany solidny fundament do dalszej pracy nad rozwojem rozgrywek. Jeśli wszystkim będzie przyświecał ten sam cel, to na pewno przełoży się to na wzrost zainteresowania kibiców oraz biznesu.

 

Pomysł pokazywania meczów w Internecie przez TVCOM.pl od początku był zbieżny z oczekiwaniami spółki Futsal Ekstraklasa.

 

- Na spotkaniu wytłumaczyli mi, że nie można tak prosto z kamery połączyć się z Internetem bez technologii, którą oni oferują - mówi Karczyński. - Tak w skrócie rozpoczęliśmy współpracę. Dziś chyba nikt nie wyobraża sobie braku meczów. Tutaj duży ukłon w stronę klubów, bo to na nich spoczywa najważniejsza część realizacji. Ale TVCOM.pl daje nam serwery, technologię, oprogramowanie, obsługę techniczną, a klubom, które potrzebują, grabery. Wystarczy spojrzeć na pierwszą, czy nawet drugą ligę futsalu i można zauważyć, że tam również większość już dziś poszła naszym śladem. Powiem więcej: tam kluby realizują to same i nikt nie narzeka.

 

Spółka doszła do porozumienia z TVCOM.pl na bardzo korzystnych warunkach. Na rynku nie było innej bardziej intratnej oferty.

 

- Trzeba jasno powiedzieć, że naszym śladem poszła 2 liga PZPN - przypomina Karczyński. - Na portalu TVCOM.pl można oglądać również koszykówkę, siatkówkę, hokej na trawie, czy futbol amerykański. My wykorzystaliśmy właściwy moment, aby razem zbudować dobry produkt. Nie ukrywam, że ten pomysł współpracy bardzo pomógł przy rozmowach ze sponsorami, szczególnie STATSCORE. Budowa marki na rynku wymaga czasu, ale też pomysłu na popularyzację dyscypliny. Ujednolicona grafika, pakiety sponsorskie i realizacja meczów mają ogromne znaczenie dla negocjacji i poszukiwaniu partnerów. Dlatego jestem wdzięczny TVCOM.pl za zbudowanie wspólnie produktu i podanie nam ręki.

 

Tekst: Krzysztof Dziedzic

Zdj. Archiwum